Conversie Optimalisatie
“De wet van de getallen.”
Verhoog de waarde van elk bezoek
Zijn alle advertentiekanalen tot in de puntjes geoptimaliseerd maar heb je het gevoel dat je website nog niet voldoende rendement oplevert? Wil je weten waarom jouw belangrijkste landingspagina onvoldoende overtuigend is? Conversie optimalisatie gaat over het begrijpen van jouw doelgroep en het bieden van de optimale gebruikservaring. Door deze twee punten te combineren verhoog je de waarde van elk bezoek.
Analyseren
Hypothese
Testen
Resultaat

Van hypothese tot resultaat
Conversie optimalisatie begint met het analyseren van de huidige situatie om eventuele bottlenecks in de website te identificeren. Hierbij kijken we naar de beschikbare data in Google Analytics, maar ook van meer geavanceerde analyse tools zoals heatmaps en user recordings. Met de heatmaps en user recordings kunnen we precies zien op welke punten de aandacht van jouw bezoekers trekken en hoe zij op de website navigeren.
Op deze manier kunnen we mankementen razendsnel opsporen. Op basis van de verkregen inzichten stellen we vervolgens een hypothese op, welke we met een nieuwe variant van de pagina gaan testen. Uit deze test blijkt vervolgens of de hypothese correct is of dat er geen significant verschil is tussen de test en het originele variant.
Waarom conversie optimalisatie ook voor jou interessant is
Conversie optimalisatie is interessant voor ieder bedrijf dat online klanten werft. Door de behoefte van de doelgroep te begrijpen en hen de optimale gebruikservaring te leveren haal je nóg meer uit je huidige bezoekers zonder extra investering.
Optimale UX
Verbeter je website en biedt de optimale gebruikservaring
Meer leads & sales
Haal meer uit je huidige bezoekers
Geen webbouwer nodig
Om de hypotheses te testen is geen webbouwer nodig