Online marketing zonder data is als een schip zonder kompas.

Als adverteerder wil je natuurlijk graag weten hoeveel iedere geïnvesteerde marketing euro heeft opgeleverd. Het mooie aan online marketing is dat dit vrijwel altijd inzichtelijk te maken is. Met behulp van verschillende tools kunnen we eenvoudig zien welke kanalen en campagnes wel of niet bijdragen aan je bedrijfsdoelstellingen. Hoeveel omzet heeft campagne Y in periode X gerealiseerd? Welke pagina’s worden het meest bekeken? In welke fase van het bestelproces haken mobiele gebruikers af? De mogelijkheden hierin zijn eindeloos en zullen alleen nog maar groter worden. Online marketing zonder data is als een schip zonder kompas. Nauwkeurige data is onmisbaar en is bij Kersvers Digital dan ook de speerpunt van al onze activiteiten.

Onze data oplossingen

Google Analytics

Google Analytics is wereldwijd de meest gebruikte tool om de prestaties van websites en online campagnes inzichtelijk te maken. Met behulp van deze gratis tool krijg je informatie en inzicht in onder andere je bezoekersaantallen, hun gedrag op de website en de prestaties van online campagnes. Google Analytics is voor zowel iedere online adverteerders onmisbaar om data-gedreven beslissingen te kunnen nemen. Kersvers Digital faciliteert in de implementatie en het gebruiksklaar maken van deze tool.

Lead Profiling

Lead Profiling kan een zeer interessante manier zijn om mogelijke zakelijke klanten te identificeren. Van de 100 zakelijke bezoekers die op een website belanden zullen er gemiddeld zo’n 2 tot 5 bezoekers contact opnemen. Dat betekent niet dat de overige 95 bezoekers geen interesse hebben. Wellicht hebben sommigen nét dat ene duwtje in de rug nodig. Met onze Lead Profiling tools maken wij inzichtelijk welke zakelijke bezoekers op jouw website belanden. Op die manier weet jij of het sales team exact welke partijen zich oriënteren op jouw diensten en welke pagina’s zij bezocht hebben. Hoog tijd voor een telefoontje.

Lead Qualifying

Voor veel dienstverlenende bedrijven is het doel van de website om (telefonisch) in contact te komen met potentiële klanten. Binnen online marketing noemen we dit “lead generatie”, waarbij een “lead” een potentiële klant is. Echter is het niet zo dat iedere lead uiteindelijk wordt omgetoverd tot een klant. Wij hebben als online marketing bureau natuurlijk geen zicht op het sales proces bij de adverteerder. Echter maken wij het met behulp van onze Lead Qualifying oplossingen inzichtelijk welke kanalen en campagnes resulteren in kwalitatieve leads en dus echte klanten. Op die manier weten we zeker dat het marketing budget op de juiste manier wordt besteed.

Call tracking

Potentiële klanten nemen vaak telefonisch contact op met dienstverlenende organisaties om vragen te stellen over diensten of tarieven. Zeker wanneer potentiële klanten op een desktop of laptop op de website belanden is het lastig om inzicht te krijgen in de telefonische aanvragen Wanneer we deze telefoontjes niet inzichtelijk maken, kunnen we natuurlijk nooit bepalen welke kanalen en campagnes het meest rendabel zijn. Met behulp van call tracking kunnen we precies zien welke kanalen en campagnes voor telefonische leads zorgen en welke leads uiteindelijk ook klant worden.

Proces

Inventarisatie

Bij een eerste kennismaking luisteren we aandachtig naar jou bedrijfsmodel en inventariseren we welke data jou kan helpen bij beslissingen en bedrijfsvoering. Tevens lichten we toe welke data ons kan helpen bij het uitvoeren van onze online marketing werkzaamheden en op welke manieren we dit inzichtelijk kunnen maken.

Implementatie

Bij gunning van de opdracht gaan we aan de slag met het “meetbaar” maken van de gewenste data. We zorgen dat alle belangrijke zaken zorgvuldig en nauwkeurig worden ingesteld, zodat we de online inspanningen kunnen afrekenen op de gestelde targets.

Analyse en rapportage

Wij gebruiken de data doorlopend bij het onderhouden en optimaliseren van onze online campagnes. De data is ten aller tijden toegankelijk en volledig up-to-date tot op de dag van gisteren. Periodiek verwerken we onze inzichten in een begrijpelijke rapportage om jou te voorzien in je informatiebehoefte.