Leadqualifying

"Van Cost per Acquisition naar daadwerkelijke ROI."

Wij stoppen niet bij leads

Is het voor jou belangrijk om in contact te komen met potentiële klanten? Waarschijnlijk zijn jouw website en campagnes ingericht op het werven van zoveel mogelijk leads. Maar weet je ook welk kanaal de meeste kwalitatieve leads oplevert? En weet je welk percentage leads uiteindelijk daadwerkelijk klant wordt? Met een zelf ontwikkeld systeem bieden we een antwoord op deze vragen. Zo kunnen marketing beslissingen genomen worden op basis van het aantal nieuwe klanten en de ROI, in plaats van het aantal leads.

De juiste data, de juiste keuzes

Kanalen en campagnes die worden ingezet met lead generatie als doel worden doorgaans beoordeeld op de KPI Cost per Acquisition (CPA). Hoewel dit zeker iets zegt over de effectiviteit van een kanaal of campagne in het genereren van leads, zegt dit niets over de kwaliteit van deze leads en de uiteindelijke opbrengst.

We zien regelmatig dat een kanaal met een ogenschijnlijk lage CPA uiteindelijk alleen maar tijd kost voor jou of het sales team, doordat de kwaliteit van de leads enorm tegen valt. Dankzij de Cherrypicker bepalen we de media inzet op basis van het aantal nieuwe klanten om een zo hoog mogelijk rendement te behalen.

De voordelen

De Cherrypicker biedt onmisbare inzichten voor ieder bedrijf dat leads genereert via het internet.

Verhoog aantal nieuwe klanten

Verhoog het aantal nieuwe klanten door de kwaliteit van de leads te verbeteren

Bespaar tijd en geld

Bespaar tijd én geld door alleen concrete leads op te volgen

Effectief je marketing budget investeren

Zet je marketing budget zo effectief mogelijk in door te investeren in kanalen die kwalitatieve leads opleveren

Hoe werkt het?

Alle binnenkomende leads worden opgeslagen in de Cherrypicker en verrijkt met het kanaal of de campagne van herkomst. Dit kunnen zowel telefonische leads zijn als leads die binnen komen via de website. Vervolgens koppelen we deze data aan de data uit jouw CRM-systeem, waardoor we precies weten welke leads uiteindelijk klant zijn geworden. Heb je geen CRM-systeem? Dan is het ook mogelijk om handmatig aan te geven welke leads van kwalitatieve aard waren. Alle gegevens verwerken we vervolgens in een helder dashboard, waardoor we precies kunnen zien welke kanalen en campagnes voor jou de meeste omzet genereren.