600+ keukenapparatuur orders in twee jaar

My Cool Kitchen

De uitdaging

My Cool Kitchen – online actief vanaf mei 2020 – is een premium brandstore voor keukenapparatuur. De gemiddelde orderwaarde van ruim €1.500,- verraadt dat klanten hier doorgaans geen accessoires kopen. De focus van My Cool Kitchen ligt op fornuizen, afzuigkappen en moderne keukenverlichting van premium merken.

De uitdaging was om voeten aan de grond te krijgen met een relatief nieuwe store, destijds zonder showroom, in een competitieve markt. De relatief lange klantreis waardoor deze branche gekenmerkt wordt vormde daarbij een extra uitdaging. Een klik op een advertentie levert mogelijk pas enkele weken (of maanden) later een verkoop op. Het is in dat soort situatie lastig(er) om het resultaat van een campagne inzichtelijk te maken.

Wat hebben we bereikt?

+2.400% ROAS

Na ruim twee jaar is de omzetgrens van €1 miljoen ruimschoots overschreden.

Fysieke showroom

De recente showroom-opening stimuleert verdere groei.

Onze oplossing

Het is in dit soort situaties belangrijk om te adverteren op de juiste zoektermen. Een fornuis van meer dan €5.000,- is immers niet voor iedereen weggelegd. Adverteren op algemene zoektermen (zoals ‘inductie fornuis’) geeft een verhoogd risico op ‘window shoppers’.

Maar op welke zoektermen ga je dan wél adverteren? Voor nieuwe webshops zonder historische data kan dit een uitdaging zijn. Zeker wanneer nauwkeurige conversie attributie door lange klantreizen een probleem vormt. We kunnen slechts zo’n 30% van de omzet in verband brengen met Google Ads campagnes, terwijl dit in werkelijkheid richting de 80% gaat. Een enorme blinde vlek dus.

Met behulp van Google Analytics hebben we geanalyseerd welke zoektermen bezoekers met bovengemiddelde interesse opleveren. Zonder te kijken naar transactie data. Bijvoorbeeld door te kijken naar soft conversies (bijvoorbeeld add to carts) of de duur van een bezoek.

Uiteraard is het niet werkbaar om dit voor iedere individuele zoekterm apart te doen. Daarom segmenteren we alle keywords bij het maken van zo’n analyse. We hebben dan bijvoorbeeld een segment keywords waar het merk van het product in wordt genoemd en een segment waarin de kleur of het formaat wordt genoemd.

Uit deze analyse bleek dat algemene zoektermen inderdaad minder kwalitatief verkeer opleverden. Er volgde een slimme selectie van – vaak specifieke – keywords waar we wél op willen adverteren. Hierdoor zijn we alsnog in staat om de campagnes effectief aan te sturen, zonder dat we iedere transactie aan een zoekterm of advertentie kunnen koppelen.

Resultaat

Na iets meer dan twee jaar is de grens van €1 miljoen omzet inmiddels ruimschoots gepasseerd, met een ROAS (return on ad spend) van maar liefst 2.400%. Resultaten waar wij en My Cool Kitchen mega tevreden mee zijn. De recente opening van een fysieke showroom moet gaan bijdragen aan verdere groei.

Over My Cool Kitchen

My Cool Kitchen – online actief vanaf mei 2020 – is een premium brandstore voor keukenapparatuur. Bij My Cool Kitchen staat persoonlijke service voorop en hebben naast een webshop ook een mooie showroom voor de kranen en fornuizen.

Ook zulke resultaten behalen?

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

Contact informatie

Stuur ons een bericht per mail, begin een goed gesprek over de telefoon of kom gewoon langs en ga met ons om tafel!