200% stijging in conversie door redesign Orange Homes

Orange Homes

De uitdaging

Voor Orange Homes voerden we al een tijdje campagne met als doel om meer leads te genereren onder een brede doelgroep: potentiële expats. We hebben vanuit de campagnes veel conversie weten te realiseren maar zagen dat er op de website nog veel winst was te behalen. De website van Orange Homes was verouderd en voldeed niet volledig aan de informatiebehoefte van de bezoeker. Wij hebben schermopnames gemaakt van bezoekers en deze geanalyseerd. Doordat er geen menustructuur of knoppen/navigatie waren aangebracht was de website niet direct overzichtelijk voor de bezoeker en werd ook niet meteen duidelijk wat Orange Homes allemaal te bieden heeft. Dit zag je aan het gedrag van de bezoeker op de website. Dit terwijl Orange Homes een breed scala aan diensten aanbiedt en elke dienst meerdere voordelen voor de doelgroep heeft die je goed zou kunnen uitlichten. Vanuit de marketingcampagnes kwam ook naar voren dat we nog niet al het potentieel aan het benutten waren. Los van Amsterdam zochten de expats bijvoorbeeld ook naar hulp in andere steden. Hier waren echter nog geen aparte pagina’s voor ingericht waardoor we niet effectief konden adverteren op deze zoektermen. We hebben met een ‘zwevende’ landingspagina’s getest hoe de bezoeker zou interacteren en dit bleek een succes. Daarom hebben we besloten om dit ook mee te nemen in het nieuwe design. Dit zowel voor Google Ads als SEO-doeleinden. In de oude website was het lastig om aantrekkelijke pagina’s te maken vanwege het verouderde template.  

 

Wat hebben we bereikt?

Gouden dotCOMM Award 2023!

We hebben goud gewonnen in de categorie beste ‘Website Redesign’.

200% stijging in conversie

Door redesign binnen 1 jaar 200% meer conversies gerealiseerd via de website.

Onze oplossing

Het vraagstuk was: ‘hoe bereik je de juiste doelgroep met goede kosten per lead’. Omdat we bij Kersvers Digital niet alleen willen sturen op aantal leads maar vooral op kwalitatieve leads, hebben we eerst een lead kwalificatiesysteem in het leven geroepen. Hiermee konden we niet alleen sturen op kwantiteit maar ook op kwaliteit en zijn de campagneresultaten steeds beter inzichtelijk geworden. Zo zagen we welke zoektermen de beste leads opleveren, zodat we dit mee kunnen nemen in het nieuwe design. Op basis van data is het gedrag van de doelgroep achterhaald en zagen we wat de interactie was op de oude website. Wat deed deze bezoeker, of juist niet. Uit deze gegevens hebben wij Orange Homes geadviseerd om de website te optimaliseren en ook uit te breiden. 

Waar we rekening mee hebben gehouden is dat de doelgroep van Orange Homes uit verschillende landen komt, verschillende landen betekent verschillende doelgroepen en dus andere UX-patterns en online gewoontes. Het doel: een informatieve website met UX-patterns die in verschillende landen bekend zijn, waar de doelgroep op een simpele manier doorheen weet te navigeren. Daarnaast ook overzichtelijke landingspagina’s voor de verschillende steden waar Orange Homes werkzaam is waar we vervolgens specifieke campagnes op kunnen inzetten.

Resultaat

Een vernieuwde website die binnen een jaar 200% meer conversie heeft gerealiseerd als in het jaar daarvoor. Het nieuwe websiteontwerp past geheel bij de huisstijl van Orange Homes en gebruikers zien meteen alle diensten wanneer zij de website binnenkomen en kunnen gemakkelijk doorklikken voor meer informatie. Op deze manier zien gebruikers direct waar Orange Homes mee kan helpen. Ook voor de verschillende steden in Nederland hebben we overzichtelijke landingspagina’s gemaakt met meer conversiepunten. Daarnaast hebben wij voor de twee doelgroepen ‘Individual relocation’ en ‘Corporate relocation’ aparte landingspagina’s opgezet. Waarbij de Corporate relocation zakelijker is opgebouwd en de Individual relocations pagina veel persoonlijker.

Als kers op de taart hebben we dit jaar goud gewonnen met de dotCOMM Awards in de categorie beste ‘Website Redesign’! Bekijk hier de nieuwe website van Orange Homes Relocation.

Over Orange Homes

De missie van Orange Homes is om de expat een naadloze overgang van het thuisland naar het wonen en werken in Nederland te bieden. Van verblijfsvergunningen, scholing, administratieve documenten tot het vinden van een huis. Orange Homes kun je vooraf inschakelen om alle benodigde documenten te regelen en afspraken te maken, zodat de expat een naadloze overgang heeft naar een nieuw leven in Nederland.

Ook zulke resultaten behalen?

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

Contact informatie

Stuur ons een bericht per mail, begin een goed gesprek over de telefoon of kom gewoon langs en ga met ons om tafel!