Nummer 1 posities voor Uitjesbureau
De uitdaging
Voordat Uitjesbureau met ons de samenwerking aanging, zagen ze weinig verandering in de organische posities en zweefden ze op de meeste termen tussen de onderkant van pagina 1 of pagina 2 (en verder). Hoewel Uitjesbureau ook inzet op Google Ads, wilden zij ook graag organisch groeien omdat dit duurzaam is, de concurrentie hier ook volop inzet, en omdat ze wilden groeien in het aantal aanvragen in verschillende werkgebieden. Als prominente naam in de markt hoor je natuurlijk bij de topposities.
Uit onze eerste analyse bleek al snel dat de toenmalige partij volop inzette op linkbuilding, maar dat zij kwalitatief slechte links realiseerde. Er zat al een tijdje geen beweging meer in de posities. Ruimte genoeg voor verbetering dus.
Wat hebben we bereikt?
Meerdere nummer 1 posities
220% stijging in organisch bezoek
Onze oplossing
Hoewel Uitjesbureau landelijk opereert, kregen wij de opdracht om de vier belangrijkste stedensites te gaan pushen:
- Amsterdamsuitjes
- Rotterdamseuitjes
- Haagseuitjes
- Utrechtseuitjes
Voordat wij aan een SEO-traject beginnen, doen we altijd een uitgebreide analyse en nulmeting. Wij zoomen in deze analyse in op verschillende onderdelen:
- Techniek: Hoe presteert de website op technisch vlak?
- Content: Hoe relevant en sterk is de content?
- Autoriteit: Hoe wordt de website door Google gewaardeerd?
Aanvullend brachten we dit ook in kaart voor de concurrenten uit de top-3 per gebied (op de belangrijkste zoektermen), zodat we duidelijk de verschillen konden zien op deze drie pijlers.
Deze analyse gaf een duidelijk beeld van de situatie en fungeerde als nulmeting. Hieruit kwam een plan van aanpak voort, dat we stap voor stap hebben aangepakt.
Wat hebben we gedaan:
- Kwalitatief slechte backlinks laten verlopen/verwijderen
- Performance verbeteringen voor de website
- On-site aanpassingen in titels, metadata, URL-structuur en content
- Uitgebreide analyse en monitoring van concurrenten
- Interne linkstructuur verbeteren voor betere stroom van autoriteit
- Inzet op kwalitatieve en structurele linkbuilding
Een aantal van deze zaken waren eenmalige handelingen, en met andere zaken zijn we structureel bezig geweest. De content aanpassingen en focus op kwalitatieve linkbuilding hebben enorm veel effect gehad. Hiervoor hebben we vooral ingezet op echte websites en de verspreiding van hoogwaardige blogs.
Resultaat
Het resultaat mag er zijn. Deze case bewijst wel dat SEO echt een lange termijn investering is en dat je als SEO-specialist te maken hebt met veranderingen vanuit Google. We begonnen erg voortvarend en stegen al binnen 4 maanden naar top-3 posities. Daarna hadden we een kleine terugval en bleven we een periode hangen. We hebben echter focus gehouden op kwaliteit in de content en kwaliteit van links, en na een Google-update die dit meer ging waarderen, zagen we weer positieve veranderingen. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in verschillende nummer één posities en featured snippets op de belangrijkste zoektermen. Daarnaast is het organische bezoek met 220% toegenomen vergeleken met de start. Kijkend naar het gemiddelde conversiepercentage van Uitjesbureau zijn dit heel wat aanvragen😉.
Over Uitjesbureau
Ook zulke resultaten behalen?
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Contact informatie
Stuur ons een bericht per mail, begin een goed gesprek over de telefoon of kom gewoon langs en ga met ons om tafel!