Social Advertising: de brug tussen branding en performance marketing

Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een profiel op één van de populaire social media platformen. Men besteedt de vrije uurtjes op bijvoorbeeld Facebook of Instagram, om vervolgens carrière mogelijkheden te bekijken op LinkedIn. Al deze platformen hebben één ding gemeen: ze beschikken over accurate data over haar gebruikers en stellen dit beschikbaar voor adverteerders. Dankzij de diverse mogelijkheden kunnen de grote platformen worden ingezet om branding, leads én sales doelstellingen te realiseren.

Op basis van jouw doelgroep en doelstellingen maken we een keuze voor de meest geschikte kanalen en bepalen we op welke manier we de campagnes zo effectief mogelijk kunnen inzetten. Hierbij houden we rekening met de unieke targeting opties en advertentie mogelijkheden die door de verschillende platformen worden aangeboden.

Om het maximale resultaat uit de social media campagnes te halen is het noodzakelijk om de campagne af te stemmen op de fase van het oriëntatieproces waarin de doelgroep zich bevindt. Daarnaast zorgen we er met de nodige kennis en ervaring van de technische aspecten van de platformen voor dat we het marketing budget zo effectief mogelijk inzetten. Bij Kersvers Digital hebben we met succes social media campagnes uitgedacht, opgezet en beheerd met zowel (zakelijke) lead generatie als e-commerce doelstellingen.

Proces

Inventarisatie

Tijdens de kennismaking bespreken we jouw doelgroep en doelstellingen. Op basis van de informatie die jij geeft kiezen we de meest geschikte kanalen en maken we een prognose van de te verwachten resultaten.

Set-up

Om het project te beginnen gaan we aan de slag met het correct implementeren van de noodzakelijke technische zaken. Hiermee maken we het mogelijk om de resultaten van de campagnes volledig inzichtelijk te maken. Vervolgens gebruiken we het aangeleverde beeldmateriaal of stock foto’s om de campagnes te bouwen.

Optimalisatie

Wanneer de campagnes draaien blijven we deze continu monitoren en optimaliseren we waar mogelijk. Het aanbrengen van wijzigingen aan lopende campagnes is een doorlopend proces om de effectiviteit van de campagnes te maximaliseren.

Rapportage

Periodiek ontvang je rapportages van de campagnes resultaten met een afgesproken frequentie. In deze rapportages lichten we de cijfers uitgebreid toe en geven we aan op welke vlakken we kansen zien. Alle data is ten aller tijden inzichtelijk en volledig up-to-date tot en met de dag van gisteren.