Call Tracking

"Offline conversies online meetbaar gemaakt."

Welke marketing acties leveren telefonische conversies op?

Veel websites zijn standaard uitgerust met een contactformulier. Echter komen in de praktijk meer dan de helft van de zakelijke contact- en/of offerte aanvragen telefonisch binnen. Ook in enkele particuliere branches komt nieuwe business telefonisch binnen. Het is in zulke gevallen natuurlijk waardevol om inzicht te hebben in de kanalen en campagnes die voor telefonische aanvragen zorgen. Call Tracking maakt dit mogelijk. Bij Call Tracking maken we gebruik van dynamische telefoonnummers die worden doorgeschakeld naar het ‘echte’ telefoonnummer. Op deze manier zijn we in staat om oproepen te herleiden naar de verkeersbron van herkomst, bijvoorbeeld Google. Pas wanneer je weet welke kanalen en campagnes bijdragen aan telefonische conversies kan je hier de strategie op bij sturen.

De waarde van Call tracking

Niet ieder telefoontje levert een potentiële klant op. Om die reden is het ook waardevol om te weten welke media uiteindelijk kwalitatieve leads en echte klanten opleveren. Het is daarom mogelijk om inkomende telefonie te beoordelen op kwaliteit d.m.v. een beoordelingsmenu. Dit menu wordt na afloop van het gesprek afgespeeld. Met de toetsen van je telefoon kan je actief het gesprek beoordelen. Kortom: dankzij Call Tracking weten we exact hoeveel personen er contact opnemen als gevolg van specifieke off- en online campagnes. Bij Kersvers Digital weten wij de verzamelde informatie op de juiste manier in te zetten om jouw marketing budget zo effectief mogelijk in te zetten. Bij veel van onze opdrachtgevers is Call Tracking een onmisbare aanvulling op Google Ads en Social Media campagnes. 

Wat Call tracking voor jou inzichtelijk maakt

Resultaten

Welke on- en offline kanalen voor de conversie hebben gezorgd.

Zoekgedrag

Welke zoekwoorden tot een telefonische conversie hebben geleid.

Absolute waarde

Welke kanalen de meeste kwalitatieve leads op leveren.

Relatieve waarde

Welke kanalen de meeste kwalitatieve leads op leveren.