Digital Analytics
Inzage in website bezoekers gedrag en campagneresultaten als nooit tevoren
Meten is weten
Data is het belangrijkste ingrediënt voor een optimale marketingmix. Wij verzorgen de volledige implementatie van Google Tag Manager en Google Analytics zodat de impact van on- en offline marketing activiteiten helder wordt.
Heldere rapportages
Het verzamelen van ruwe data is één. Zorgen dat deze data zodanig wordt gevisualiseerd om als uitgangspunt voor commerciële beslissingen te dienen is twee. Onze Google Data Studio dashboards zijn real-time, duidelijk en volledig in te richten naar jouw wensen.
Een greep uit onze Analytics oplossingen
Onze kennis en dienstverlening is allround. Hieronder vind je enkele prominente oplossingen voor ons datamanagement ter ondersteuning van online campagnes en e-commerce.
De werkelijke ROI uit Lead generatie
Bij lead generatie draait het om het in contact komen met potentiële klanten. Wij stoppen niet bij het rapporteren van het aantal gerealiseerde leads, maar maken ook de daaruit voortvloeiende ROI inzichtelijk.
Dankzij de Cherrypicker – onze eigen tool – weet je niet alleen hoeveel leads een campagne heeft opgeleverd, maar ook hoeveel van deze leads klant zijn geworden en hoeveel de campagne heeft opgebracht.
- Inzicht in leadkwaliteit
- Sales per lead
- Zuivere toewijzing per campagne
Inzicht in telefonische conversies
Kom je met veel van jou klanten telefonisch in contact? Grote kans dat zij dit telefoonnummer op jouw website hebben gevonden. Het is daarom mega interessant om te weten welke kanalen, campagnes of zelfs welke zoektermen tot een telefoontje hebben geleid.
Dankzij call tracking weet jij straks exact welke marketing activiteiten telefonische leads opleveren. Onmisbaar bij iedere data-driven marketing strategie.
- Betere waardering van campagnes
- Effectievere optimalisaties
- Meer leads
Verkoopdata & winkelgedrag
Enhanced E-commerce gaat verder dan de standaard e-commerce rapportage in Google Analytics. Met deze functionaliteiten importeren we niet alleen omzetgegevens, maar krijgen we ook inzicht in het winkelgedrag van bezoekers.
Zo zien we onder andere hoeveel gebruikers een detail-pagina bekijken en welke gebruikers afhaken bij de betaalstap. Deze inzichten dienen als basis om het betaalproces te perfectioneren en het maximale rendement uit jouw bezoekers te halen.
- Winkelgedrag Analyse
- Checkout Funnel Rapportage
- Gedetailleerde product prestaties
De werkelijke ROI uit Lead generatie
Dankzij de Cherrypicker – onze eigen tool – weet je niet alleen hoeveel leads een campagne heeft opgeleverd, maar ook hoeveel van deze leads klant zijn geworden en hoeveel de campagne heeft opgebracht.
- Inzicht in leadkwaliteit
- Sales per lead
- Zuivere toewijzing per campagne